søndag den 5. februar 2012

Bogby Langeland

Jeg har i dag stiftet bekendtskab med begrebet BOGBY LANGELAND.

http://www.bogbylangeland.dk/

Det er en forening der vil skabe liv og litteratur på Langeland, hvor undergangstrommerne ellers er ved at overdøve den ellers vanlige (og dejlige) stilhed. Derfor har jeg også meldt mig under fanerne til projektet, for det kunne være godt at få noget litteratur her til øen.
Vi er jo en masse kunstnere der bor her, desuden uden et større fælles netværk. Det burde jo ellers nok være muligt, skulle man tro.

Jeg selv har nok meldt mig lidt ud af fælleskabet de senere år, men det er på tide at komme ind i kampen igen.

Og projekt Bogby Langeland er da et rigtigt godt sted at begynde. Det kan blive rigtigt spændende at følge, og rammerne er da også rigtig gode til at lave en festival.

Hvad der dog gør mig allermest glad, er at lysten til at deltage aktivt i noget, er kommet tilbage. Det må betyde at jeg har stressen under kontrol, hvilket mit skriveri jo også er en god indikator på.
På min nyeste bog - en historisk roman i kejsertidens Rom - er jeg allerede på side 110 efter kun 3 måneder, og det er RET fantastisk. Og temmelig uvant.

Jeg har lavet en aftale med to andre forfattere om en "tvangsaflevering" hver søndag aften klokken 20, og indtil videre er det gået forrygende godt. Jeg tror ikke at jeg har misset en eneste deadline (og her falder hammeren nok prompte hvis jeg tager fejl smiley), og romanen flyder stille og roligt fremad.
Det er fandeme skønt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar