onsdag den 18. juli 2012

Sommerferiestatus

Så! Nu fik jeg smidt alle de gamle indlæg over på den nye blog. Ikke at der er nogen der gider at bladre indlæg igennem fra 2004 og fremefter, men ... nu ligger de så i det mindste det samme sted.

Det var nu meget pudsigt at læse nogle af de gamle indlæg. Hvordan det var at udgive Nynazisten. Anmeldelser på Atalanta, mit første foredrag .... ak ja, alle disse minder, siger jeg og virrer med mit gamle, trætte hoved. ;-)

Ah, så slemt er det ikke, men man kan ikke lade være med at tænke over alle de år, der er gået. Nynazisten udkom i 2003, hvilket jo snart er evigheder siden. Hvis vi ser helt bort fra selve udgivelsen, som selvfølgelig var en stor oplevelse, så mindes jeg også tiden inden. Hvor man var en amatørforfatter uden udgivelse, og man dårligt turde kalde sig forfatter.

Det var svært at komme igennem nåleøjet. Jeg fik rigtig mange afslag på mine første romaner, jeg har ikke engang tal på hvor mange, og det var så nedslående.

Så kom jeg igennem det berømte øje, og det gik faktisk godt. Jeg vandt et par novellekonkurrencer og endda en udgivelse i den henseende. Plus jeg var så heldig at få nogle romaner igennem også.
Derpå kom det berygtede stressnedbrud, og det gav mig en blokering på godt 5 år.

Det har jeg tærsket temmelig meget langhalm på, så det springer jeg nemt og elegant over, men rent udgivelsesmæssigt er jeg faktisk tilbage ved start. I de fem forgangne år er mit navn blevet "koldt" og det momentum jeg havde gang i, blev bremset.
Plus det faktum at der i den mellemliggende periode også lige kom den der lille detalje kaldet finanskrisen, der også har indvirkning på bogsalget. Det har selvfølgelig også gjort nåleøjet lidt mindre.

Men ... jeg er glad! Jeg er skrivende igen, og det går stærkt fremad.

Tøjelefanten, en historisk roman der foregår i kejsertidens Rom, er ved at blive vurderet af forlaget, og London (som er arbejdstitlen på min nye roman) skrider smukt og planmæssigt fremad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar