mandag den 17. september 2012

Herlufsholm Fantasy messe

Her i weekenden havde jeg fornøjelsen af at besøge den nyetablerede fantasymesse på Herlufsholms Kostskole. Der var helt sikkert noget Pottersk over de gamle mure, frokosten i klostergården og munkecellerne i kælderen.
Jeg personligt kunne måske godt have ønsket mig nogle flere stande, men måske er der bare heller ikke så mange forlag der udgiver fantasy i dag.
Under alle omstændigheder havde de kreeret et fint program, hvor der skiftevis i Læsesalen eller Spisesalen var et interview/oplæsning e.l.

Nu var jeg så sammen med ikke mindre end to af de deltagende forfattere, og nød derfor godt af VIP behandlingen, der var absolut fremragende.
Ok, næste år ville det måske være rart med skeer til kaffen, så nogle af de tilstedeværende (ingen nævnt, ingen glemt. ;-)) ikke behøvede at bruge knive til at røre rundt med, men bortset fra det var det godt arrangeret og man følte sig godt tilpas derude.

Det var også rart at se at hele 1500 mennesker var kommet derud i løbet af de to dage, så man kunne bestemt håbe på at den messe var kommet for at blive.

Og derudover ... så er der altså bare noget ganske særligt og dejligt ved at fise rundt sammen med ens forfattervenner, der er mindst lige så skøre i bolden som én selv. Som har samme finurlige tankegang, og som ofte lider under de samme kvaler hvad angår skrivningen.

Jeg glæder mig allerede til at være sammen med de samme mennesker til Bogforum i Bellacentret i november!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar