mandag den 17. december 2012

At træde vande ...

Tja, jeg har ikke noget at skrive om i dag, så det bliver en kort post. ;-)

Og dog, skulle man ikke som forfatter være i stand til at lade ordene myldre ud af tastaturet, selv når der ikke er noget fornuftigt at skrive om?
Vi kan jo lade det komme an på en prøve. :-) Og i mellemtiden kan jeg jo så fortælle lidt om hvad der sker i forfatterlivet.

Altså at være feteret prismodtager, at stå på en scene badet i rampelys og modtage kontante pengepræmier lyder jo godt og fint, men man jo nok sige at man hurtigt kommer ned på jorden igen. Rampelyset er slukket, man knokler bare videre med romanen, og pengepræmien har gemalen i øvrigt brugt til at hulmursisolere vores gamle beboelige ruin, også kærligt kaldet "landsstedet".

Selv om vi stadig bor væsentligt under den standard vi havde i vores tidligere murermestervilla, vil jeg dog stadig ikke bytte for noget i verden. Her er skæppeskønt.

Nåh, forfatterlivet ...

Jeg skriver stadig på Freaks. Jeg lavede en del ændringer i plottet for nogen tid siden, og det har selvfølgelig kostet en del på fremdriften. Jeg måtte tilbage og redigere, rette historien ind efter det nye - mere velovervejede og forhåbentligt mere vedrørende - plot, gentænke personers personligheder og i det hele taget genfinde tonen i historien.
Det har taget nogen tid, men jeg er ved at lande i London igen, og det hygger mig lige nu faktisk at kigge tilbage og nulre rundt i det gamle.
På det tidspunkt hvor jeg greb fat i den store saks, var jeg lige ved at runde de 200 sider (wordsider), men den store saks var grum. Den klippede godt 50 sider fra, og selv om det selvfølgelig gør lidt ondt med alle de vidunderlige guldkorn, der bare lige bliver kasseret, så er det jo nødvendigt.
I går aftes endte jeg så på side 190, så jeg er næsten up to date med længden.

Hvor lang den så bliver? Tja ... jeg har noteret mig nogle scener, men jeg er endnu ikke helt klar på hvor lange de forskellige scener bliver. Nogle behøver ikke at være andet end et par sider, andre kan godt bruge et helt kapitel, men mon ikke at jeg har mindst 50 - 75 sider endnu, så jeg ender på et manuskript på omkring 250-300 sider.

Nu banker juleferien forhåbentlig snart på døren, og bortset fra de sædvanlige arrangementer, håber jeg at der bliver tid til en hel række af skriveaftner. Derefter kommer årsregnskabet på mit civile arbejde, men hvis ellers vi har planlagt alting godt nok, så slipper jeg måske for den enorme mængde overarbejde, som jeg ellers kan have.
Sååeh ... skal vi satse på februar? Det kunne være lækkert!

Og sådan træder man vande ... ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar