lørdag den 8. december 2012

Når man bliver positivt overrasket

Det sker desværre alt for sjældent, men når det så sker, så bliver jeg så glad i låget. :-)

Jeg var til en sammenkomst i går (ok, lad os være ærlige og sige julefrokost), og talte med et menneske, som jeg kun kender perifært. Ud over at have hilst på ham i ny og næ, så har jeg dårligt talt med ham.

Vi kommer i snak, og pludselig viser personen sig at være meget mere interessant end man havde regnet med. Alle mennesker indeholder spændende sider, hvis man giver sig tid til at tale med dem, og alle (ok, måske lige optimistisk nok :-), men de fleste i hvert fald) har dyb, som af og til kan overraske både positivt og negativt.

Når man så ydermere kommer i snak med et menneske, der ud over at have noget spændende at fortælle, også har sammenfaldende interesser med én selv, så bliver man så glad. Det er så givende at tale med et menneske, som pludselig forstår ens egne nørdede interesser og brænder for ting, som man troede man var relativt alene om.

Jeg har gået og smilet hele dagen, for det er sgu så skønt, når man opdager at livet kan indeholde så meget mere, end bare dagligdags trivialiteter og smalltalk.

Så tak, Anders. Det var sgu en berigende aften. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar