mandag den 18. februar 2013

Themesong på "Heksejagt" & deadlines

And we're off ...

Sceneoversigten er lagt, personerne født, startpistolen er affyret og nu er løbet sat i gang. Hesten er drønet ud af startboksen og har allerede lagt både en prolog og kapitel 1 bag sig.

Og så er det jo bare at fortsætte. ;-) Jeg har noteret mig omkring halvtreds scener til denne bog, som står i min foreløbige sceneoversigt. Det kan nå at ændre sig mange gange, for det at skrive en roman er en levende proces, og når personerne fordrer øget fokus på visse ting, må man jo indrette sig derefter.
Nu er Heksejagt som sagt en skildring af virkelige begivenheder, så denne gang må jeg holde dem i stramme tøjler. Det kan ikke nytte noget at de falder for meget ud af deres skitserede rammer, når nu de død og pine skal gennemleve visse begivenheder. Men derfor kan scenerne sagtens skulle ændres.

Jeg frygter stadig det religiøse vanvid, som jeg skal have ind under huden i denne roman. Det ligger mig ret fjernt, men som en veninde sagde forleden, så er vanvid vel vanvid, og det har jeg jo beskrevet før. :-)

Jeg er stadig del af et fremragende forfattersamarbejde, hvor vi hver søndag skal aflevere som minimum et kapitel eller noget andet skriverelateret, og det hjælper heeelt enormt. Den der manglende motivation når man sidder og kigger på et eller andet ligegyldigt onlinespil på nettet kontra ens roman, får altså et godt los med sporerne (for nu at holde mig i hestejargonen), når man ved at man skal aflevere noget. Ingen er jo interesseret i at sidde tilbage med Skammens Hat. ;-)

Som det efterhånden er blevet sædvane, skal der et lydspor til denne roman. Jeg har endnu ikke fundet den rette "themesong" til denne, og jeg er jo heller ikke nået så langt ind i den, at jeg har fundet den rigtige "smag", men I skal da ikke snydes for denne sang.

Denne sang er egentlig årsagen til at jeg overhovedet endte i den periode, som jeg skriver om. Ikke at min bog kommer til at handle om Heinrich Kramer eller Malleus Maleficarum, som sangen her gør, men inspirationen kom helt klart herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar