mandag den 22. juli 2013

Sommerferie lige om hjørnet ...

Uh, nedtællingen er begyndt, og jeg kan - efter et hurtigt kig på uret - oplyse at jeg har ferie om 18 timer og 43 minutter.
Nu har vi jo lige været i Italien, så det var slet ikke meningen at vi skulle foretage os andet end at tusle rundt på "landstedet" (som det så kærligt er døbt af familien) og hygge os. Måske lige foretage nogle udflugter i ny og næ.

Og hvad sker der? Den bliver bare besat med mere og mere. Robbie Williams koncert i morgen aften, Langelandsfestival, provianteringstur til Tyskland, fødselsdag, et Lalandia ophold og en del andre private småting.
Jeg havde jo ellers glædet mig til at jeg skulle skrive en hulens masse, og det kommer jeg forhåbentlig også til. Ind i mellem. :-)

Jeg er kommet i gang med min roman, der foregår før/under den franske revolution. Jeg mangler i den grad en god arbejdstitel til den, for lige nu hedder den bare Frankrig, hvilket er ret så håbløst.
Nåh, jeg har fået skrevet en lille prolog og første kapitel, og er så småt ved at lære mine personer at kende.
Det er pudsigt. Allerede i de første scener begynder de at stritte imod de personligheder jeg ellers havde planlagt for dem. Alain blev væsentligt mere arrogant og hoven end jeg havde regnet med, og Vincent er noget blødere.
Nåh, de må have lidt med pisken, så de retter ind. :-) Hvis det da lykkes. Jeg syntes ret ofte at de gør som de selv vil.

Men det er vel den pris man betaler. ;-) Og det er en skøn pris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar