søndag den 9. marts 2014

Spirende lyst ...

Jeg ville ønske jeg kunne skrive et blogindlæg uden at nævne stressmonsteret, men det har altså vist sig at være lidt svært. Det HAR været temmelig nærværende her på det sidste, og det tager desværre noget tid at få drevet skiderikken ind i buret, hvor den hører til.

Forestiller mig lidt mit mentale id med en trebenet taburet i den ene hånd og en pisk i den anden, forsøge at drive Barbapapa Pjuske (i min fantasi iført tænder alá klovnen Pennywise) ind i et bur bagerst i min hjerne.
Det har så faktisk taget nogle måneder, for han er sgu godt nok en ihærdig satan. Det må man lade ham ...

Men ... Jeg er begyndt at føle en spirende lyst til min historie, som har ligget og ulmet et stykke tid. Her den anden aften brugte jeg noget tid på nettet til at finde billeder af de helt rigtige personer til mit persongalleri. (I øvrigt noget som begyndte for sjov sammen med en skrivebuddy. Vi "castede" skuespillere til vores romaner, for at se om vi havde ramt de rigtige personligheder. Og nu fungerer det rigtigt godt med at finde dem, så man får bedre føling med dem).
Jeg er også gået i gang med sceneoversigten. Jeg havde en løs skitse, men nu er jeg begyndt at føje detaljer til, og så har flere forskellige scener puslet i mit hoved.

Så alt i alt, er jeg fyldt med en spirende optimisme - måske er den kommet i takt med foråret. :-)

Min kommende historie, som har arbejdstitlen Ave Maria (tidligere kendt som Djævleblod), vil komme til at foregå i Harzen i slutningen af 1400 tallet. Den kommer til at handle om afgudsdyrkelse, heksejagt, fordomme og ... ja, meget mere, tænker jeg, når først jeg får fyldt lidt kød på skelettet.
Jeg glæder mig til at komme i gang i hvert fald.

Angående Freaks, så er den nu røget til sats, og jeg har været i dialog med grafikeren, der skal lave forsiden om de tanker vi hver især har gjort os omkring forsideillustrationen. Den går jeg så og venter på, og jeg glæder mig helt vildt til at se den.

Og så varer det jo ikke forfærdelig længe inden novelleantologien om Darc Erotica kommer på gaden. DEN er jeg vildt spændt på at læse. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar