søndag den 27. april 2014

Darc Erotica - Nu er den her!

Så kom den endelig. En udgivelse, som jeg virkelig har glædet mig til, fordi den er så anderledes fra alt andet, jeg har prøvet.

Forlaget Kandor udskrev sidste år en konkurrence, hvor man skulle kombinere elementerne horror og erotik. Da jeg så den første gang, slog jeg den straks ud af hovedet. Det havde jeg ingen forudsætninger for mente jeg, men så blev jeg udfordret.
Sådan rigtig udfordret ... Du tør måske ikke? blev jeg spurgt, og selv om det var på skrift kunne jeg tydelig høre afsenderens hån.
Gu' kan jeg da det, tænkte jeg, og gik fluks igang med at afsøge min del af min hjerne, der indeholder de mest snuskede ting. Ja, jeg har sådan et hjørne. Det tror jeg faktisk de fleste mennesker har, men anstændighedsfølelsen står vagt, og sørger for at der ikke slipper snusk ud. Heldigvis da. :-)

Nu er forfattere jo så heldige, at selv om de slipper snusk ud, så er der ingen der kommer til skade. Ja, altså ud over sagesløse læsere. ;-)

Anyway ... jeg kravlede ind i mit imaginære snuskede hjørne og godt hjulpet på vej af en artikel i BT, som jeg uforvarende kom til at læse, faldt brikkerne på plads i min historie.
Det vil sige at min historie rent faktisk er inspireret af en virkelig hændelse fra 2013 i broderlandet Sverige. Jeg tager selvfølgelig et skridt eller to mere i min historie, men grundstammen er fra det virkelige liv.
Hvilket jo ikke gør det mindre ... snusket. ;-)

Som jeg har skrevet før, så har denne novelle været fantastisk at skrive. Jeg var meget følelsesmæssigt udfordret, for ikke bare skal man jo kunne sætte sig i personens sted, men man kæmper også med ens bevidste jeg, der tænker ... ohhh, skal min mor virkelig læse det her?!?
Det er faktisk ret så blokerende, skal jeg hilse at sige, og derfor blev jeg også nødt til at sige til min familie, at de ikke måtte læse dem. Det blev jeg simpelthen nødt til for at kunne skrive den. Nu hvor den er færdig, så har jeg slækket på kravet. Selvfølgelig må de læse med. Så længe de husker at adskille historie fra forfatter. ;-)

Jeg tror det er sundt at udfordre sig selv af og til. Gøre noget, som man aldrig har prøvet før, og det må man i den grad sige, at jeg har gjort her. Det er nok ikke en genre jeg bliver forfalden til, men det har været skægt at skrive den, og jeg er både stolt og benovet over at få lov til at være en del af det her projekt.
Forlaget Kandor laver nogle fantastiske novellekonkurrencer, der ofte skubber til de gængse rammer, så det er helt klart værd at holde øje med både dem, og de antologier, der kommer ud af det. Det er nyskabende litteratur, som ellers ikke ses på den danske litterære scene.

Jeg er lige i gang med at læse anden bog, men derefter kaster jeg mig over Drifter - 13 mørke erotiske noveller. Jeg er SÅ spændt på at læse de andres bidrag, for at se hvad deres snuskede hjernekroge har frembragt.

Hehe ... og så er jeg temmelig spændt på at se lektørudtalelsen på denne her. ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar