mandag den 29. september 2014

Genudgivelse på trapperne ...

Jeg føler mig faktisk ret effektiv, hvilket er en rar fornemmelse efter måneders inaktivitet. En meget rar fornemmelse.

For det første er jeg færdig med min "Satan-historie". Forlaget Kandor, der jo altid står for spændende tiltag, har bedt om manuskripter i en bogserie der kommer til at hedde "Den x. bog om Satan." Jeg fik en idé, forkastede den, og fik en ny, som jeg tror er bæredygtig. Nu afventer jeg så lige betalæsernes dom, og så får jeg den sendt ind til Kandor.
Og så er det jo bare at vente neglebidende indtil forlaget beslutter sig.
Det var i øvrigt pudsigt. Jeg var sikker på at jeg ville overskride kravet til mængden af ord, men hey, jeg er vant til at plukke ord ud, for det er det, der som oftest sker.
Men det sjove ved denne her var faktisk at den blev for kort, så jeg blev nødt til at tilføje nogle scener og uddybe andre. Det har jeg sgu aldrig prøvet før.

Nåh, jeg har også forsøgt at oversætte et kapitel af min gamle historiske roman "Atalanta" til engelsk. Hvis jeg har de evner vil jeg gerne forsøge at udgive den som ebog på det engelske/amerikanske marked. Så jeg har fået en af mine dejlige kollegaer i vores London-datterselskab om at kigge det igennem og se hvor slemt det står til. Måske det kan lade sig gøre, og så kun betale for en korrekturlæsning efterfølgende.
Så den dom venter jeg på med spænding.

Og så har jeg nirklet og nørklet i programmet Sigil, og gjort min anden historiske roman "Dronning af blod" til ebogsudgivelse. Den blev jo udsolgt fra forlaget, og er aldrig blevet genoptrykt, så det bliver godt at få den udgivet igen.
Det giver mig også lige en change for at nyde den forside, som Harvey Macalay lavede til den i sin tid. Meget flot, synes jeg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar