tirsdag den 16. september 2014

Godt gået for en tirsdag!

Altså tirsdage kan godt være "fandens" gode, vil jeg sige. ,-)



For det første har jeg netop modtaget endnu en positiv anmeldelse på Freaks, denne gang af forfatter og blogger Helene Th. Svolgart. Den fulde anmeldelse kan læses her: http://helenesvolgart.wordpress.com/freaks-anika-eibe/

Men for de dovne kan jeg da lige summere:

Men selvom det morbide, de fattige kår, elendighed, spot og spe fylder en del, gemmer der sig en hjertevarmende fortælling om venskab, sammenhold og kærlighed. Om selvopofrelse og mod. Alt i alt er Eibes fortælling en, som fortjener både plads og opmærksomhed, da den er et sobert indblik i rammer, som normalt belyses igennem en helt anden genre. Der er masser af materiale til gys og gru genren her, men at det er vores historie, som også foregik i Danmark, gør, at disse gerninger fortjener en belysning af en karakter, som Eibe her har formået.

Som sagt ... så bliver man da lige lidt glad, sådan på en helt almindelig tirsdag. :-)

En anden ting, som gør mig glad, er at jeg netop har skrevet sidste sætning i første udkast i mit Satan-bidrag til Forlaget Kandor.
Forlaget Kandor har jo opfordret danske forfattere til at give deres bidrag til deres syn på Satan. Altså personificeringen af samme. Jeg gik og tumlede med en idé, forkastede den igen og så vendte den tilbage i en anden form, som virkede langt bedre.
Det skal jo være en kort roman, og jeg er faktisk lige i underkanten af de 15.000 ord, som var målet, men det er okay. Der var nogle scener, hvor jeg tænkte at dem kom jeg lige hurtigt nok ud af, så når jeg går den igennem igen, så skal det nok komme til at passe.
Lige nu hedder den "Tvisten", men om den bliver ved med det, vil tiden vise. 

Og så elsker jeg jo at finde en theme-song til mine længerevarende skriverier. Og denne har helt klart været denne. Lige fra den første idé til nu:

Through the ages of time
I've been known for my hate
But I'm a dealer of simple choises
For me it's never too late



Ingen kommentarer:

Send en kommentar