onsdag den 30. september 2015

In between novels ...



Så er jeg der igen. :-) 

In between novels. Ingemandslandet hvor man har færdiggjort en roman og går og venter på at en ny skal tage form i sit hoved.

Fie-bogen, min socialrealistiske ungdomsroman, der handler om cutting, blev færdigredigeret og er sendt af sted til forlaget. 

Nu kan der så gå en rum tid inden jeg hører noget fra den kant igen. De skal jo have tid til at vurdere ikke bare kvalitet, men også salgbarhed, såeh ... der er ikke mere jeg kan gøre ved Fie lige nu. :-)

Mens jeg skrev Fie-bogen har jeg så (selvfølgelig) gået og overvejet jeg skulle skrive på efterfølgende. Det handler jo enormt meget om hvad man helt præcist har lyst til, for ellers bliver resultatet jo derefter, og jeg havde faktisk tre forskellige "lyster":
Noget steampunk, noget historisk eller en socialrealistisk mere.

Jeg giver aldrig mig selv til at tænke i detaljer, mens jeg er i gang med en roman. Det ville tage fokus fra mit nuværende projekt og der ville så være en risiko for at jeg gled væk og ikke fik gjort den færdig.

Men færdig er den, og min hjerne er fri. FRI! Eller ... det er den så absolut ikke. :-) I stedet begynder min hjerne at tænke plots, historier, stemninger osv osv osv.
Alt hvad jeg opfanger for tiden, både bevidst og ubevidst (apropos dagens billede) får lov til at gære inde i min hjerne og så på et tidspunkt begynder en bæredygtig idé at tage form.

Sådan plejer det at være, og sådan er det også nu. Jeg har ellers altid vildt mange planer for hvad jeg vil lave i in-between-books-perioden, men det viser sig altid at tiden kommer til kort. :-) 
For nu har jeg selvfølgelig allerede kastet mig over min skrivebog for at skitsere en let synops til mit kommende projekt.

Og jeg vil da også gerne afsløre så meget at det er en socialrealistisk ungdomsbog mere, der fylder mine tanker lige nu. Emnet vil jeg dog ikke afsløre. Ikke før jeg er helt sikker på at jeg vil skrive den. 

Lad os nu se om ideen holder. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar