mandag den 6. februar 2017

Er det forår allerede?

Jeg har længe haft en nagende tanke bagerst i hovedet om at jeg burde opdatere min forfatterblog, men ... så var det jul, og så blev det årsregnskab og så var vejen til helvede brolagt med dårlige undskyldninger.

Ehm ... så undskyld, men nu er jeg her da for en stund. 

Har I øvrigt bemærket at jeg er ret glad for memes. ;-) Ikke alene er de morsomme, men jeg er også selv vildt dårlig til at tage billeder, og memes må man gerne "stjæle". (Går jeg da i det mindste ud fra) :-)

Nåh, hvad er der så sket heromkring siden 25. november?

Jeg fik en rigtig god lektørudtalelse på Fie-bogen, hvilket har betydet et godt salg til bibliotekerne ser det ud til. Den gjorde mig ovenud lykkelig. :-)
Anmeldelser har der så faktisk ikke været så mange af, men det skyldes jo nok at folk har fået læssevis af bøger med hjem fra Bogforum + at det har været jul.
Men der har været nogle.
Fx Xenias bogblog, der omtalte bogen positivt og blev rørt af Fie, men fandt moren lidt for karikeret.
Så er der Bookeater, som er virkelig rundhåndet med stjernerne, og lavede en "stærk anbefaling" men også mente at den var hård.
Og Bibliotekatten, der også havde en anke på forældrene.

Men dejlige anmeldelser der alle havde noget godt at sige på det ene eller det andet.

I mellemtiden er jeg så blevet færdig med Matthias-bogen, hvilket har holdt hårdt pga sidste års stress-niveau fra brødjobbet. Vi har allerede redigeret og korrekturlæst. OG forsiden er også på plads.
Det forlag er simpelthen så effektivt og jeg elsker at jeg er så priviligeret at jeg er blevet en del af det.

Forsiden må jeg nok ikke afsløre endnu, men jeg havde for nylig en lille konkurrence på Facebook og Instagram, hvor jeg fik læsere til at gætte på forsidefarven. Sjovt nok sagde de fleste grøn, men nej ... Matthias bliver lilla. :-)
Den passer perfekt sammen med de andre, og jeg glæder mig til at kunne vise den frem.


Og så er der så det næste projekt. Jeg vaklede mellem Helene (nævnt både i Fie og Marie bøgerne) eller Maja (nævnt i Marie), og jeg endte faktisk med Maja, som lige nu er den, der "tænder" mig mest.

Jeg glæder mig til at komme ind under huden på hende og se hvor det fører mig hen.

Som det sidste skal jeg huske at fortælle at jeg er blevet inviteret til at deltage i en samtale med netop Bibliotekatten (Kathrine Pachniuk) om forholdet mellem bogbloggere, forlag og forfattere. 
Dette foregår til et bogbloggerevent den 5. marts - afholdt af bogbloggerne "Mellem linjerne" - og det foregår på Københavns Hovedbibliotek.
Der er vist stadig plads til eventet, så spring endelig på.

Men ellers går livet sin gang hernede på Langeland. Jeg håber I alle har det godt, og får læst en masse skønne bøger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar